Blog o blogu, czyli dlaczego warto prowadzić firmowe blogi | AGENCJA MARKETINGOWA MOMA
Po co firmom blogi? Zacznijmy od tego, że blogi firmowe to fundament content marketingu. Prowadzenie wartościowego bloga przynosi wiele korzyści, a jednocześnie jest to niedroga i łatwa forma promocji. Blog nie tylko pomagają w budowaniu silnej pozycji marki, ale także umożliwiają kontakt z klientami oraz są świetnym narzędziem wspomagającym pozycjonowanie strony. Należy jednak pamiętać, że prowadzenie bloga to inwestycja czasowa, która wymaga systematyczności, a jej efekty nie są widoczne natychmiast.

Kreowanie wizerunku eksperta.

Blogi umożliwiają zbudowanie pozycji eksperta. Ciekawe publikacje zawierające fachową wiedzę na temat danej branży są potwierdzeniem, że w Twojej firmie pracują profesjonaliści. Na blogu firmowym powinny znaleźć się nie tylko artykuły z informacjami na temat proponowanych produktów lub usług, ale także poradniki oraz rozwiązania niektórych problemów. Taka treść artykułów nie tylko odróżni Twoją firmę od konkurencji, ale także sprawi, że Twoi potencjalni klienci będą mieli dowód na to, że mają do czynienia z najlepszymi specjalistami w danej dziedzinie, co z pewnością przełoży się na ich zaufanie, a Twoja marka zyska na wiarygodności.

Zwiększenie potencjału SEO strony.

Dobrze prowadzony blog ma ogromny wpływ na pozycjonowanie strony Twojej firmy w wyszukiwarce. Algorytmy google doceniają witryny, które regularnie dostarczają odwiedzającym nową i rozbudowaną treść, dlatego to właśnie blogi mają szansę osiągać najwyższe pozycje na liście wyszukiwania. Warto zadbać o to, żeby wpisy blogowe spełniały wymogi SEO - chcąc wykorzystać bloga jako narzędzie wspomagające proces pozycjonowania ważne jest, aby poznać kluczowe frazy „biznesowe” odpowiednie dla branży i przeplatać je w treści artykułu. To umożliwi zbudowanie tzw. długiego ogona fraz kluczowych, czyli zapytań, które potencjalni klienci mogą wpisywać w wyszukiwarce. Pisząc blogi należy jednak pamiętać o tym, żeby nie skupiać się jedynie na aspekcie pozycjonowania, ważna jest także unikalna i ciekawa treść, ponieważ to dzięki niej sprawimy, że nasi odbiorcy zostaną z nami na dłużej. 

Darmowy rozgłos. 

Prowadzenie bloga w sposób interesujący może spowodować, że klienci sami będą udostępniać Twoje wpisy na swoich mediach społecznościowych lub dzielić się nimi ze znajomymi. Jeśli artykuł jest ciekawy istnieje duże prawdopodobieństwo, że zyska rozgłos, ponieważ wpisy blogowe bardzo dobrze rozpowszechniają się w social mediach. Pamiętaj, że każde udostępnienie linka odnoszącego do Twojej strony to szansa na zwiększenie liczby wejść oraz czytelników. Czasami wystarczy atrakcyjny content, aby dotrzeć do większej liczby odbiorców, a tym samym zyskać nowych klientów. 

Lepszy kontakt z klientami. 

Na blogu możesz nie tylko dzielić się informacjami i swoimi przemyśleniami, ale także zdecydować się na opcje komentowania Twoich wpisów. W komentarzach Twoi klienci będą mogli rozpoczynać dyskusje oraz zadawać Ci pytania, dzięki czemu będziesz mógł zbudować z nimi relacje oraz poznać opinie na temat Twoich produktów lub usług. Ponadto szybkie odpowiadanie na pytania i branie udziału w dyskusjach to droga do budowania zaufania między Twoją firmą, a potencjalnym klientem. 

Idealny blog w 4 krokach.

Dopiero zaczynasz swoją przygodę z blogowaniem? Oto 4 wskazówki, które pomogą Ci napisać doskonały tekst na bloga:

  1. Zaprojektuj treść na bloga: stwórz konspekt artykułu, zaplanuj jego publikację oraz rozpisz słowa kluczowe, które będą miały wpływ na pozycjonowanie strony. Dobra organizacja pracy jest bardzo ważna, także podczas pisania nawet krótkich artykułów.  
  2. Pisząc artykuł, zwróć szczególną uwagę na pisownię: uważaj na błędy ortograficzne i interpunkcyjne. Zadbaj także o to, żeby artykuł był łatwy, lekki i przyjemny w odbiorze.
  3. Pisz ciekawe artykuły, nawet jeśli twój blog dotyczy mało ciekawych produktów. Jeśli Twoja firma zajmuje się sprzedażą świeczek, napisz artykuł o sprytnych sposobach na użycie wosku. Wystarczy odrobina kreatywności i zaangażowania!
  4. Jesteśmy wzrokowcami, dlatego zadbaj o wygląd bloga. Wybierz odpowiedni szablon, który nie będzie chaotyczny, pamiętaj o akapitach i odstępach oraz dodaj ciekawe zdjęcia lub grafiki, które będą odnosiły się do treści całego artykułu. 

Zaciekawiliśmy Cię tym artykułem? Napisz do nas! Chętnie zajmiemy się Content Marketingiem w Twojej firmie! 

/Aleksandra Gaździńska/