Branżowa specjalizacja agencji marketingowej | AGENCJA MARKETINGOWA MOMA
Potencjalni klienci zawsze pytają o doświadczenie naszej agencji marketingowej w konkretnej branży. Oczywiście w branży, w której działa dany klient. To zrozumiałe! Doświadczenie oznacza łatwiejsze poruszanie się w tematach branżowych, merytoryczną wiedzę i kontakty w mediach branżowych. Jednak co w przypadku działania na rynku lokalnym? Czy doświadczenie agencji i jej aktualne kontakty nie oznaczają równocześnie złamania zasady lojalności wobec obecnych klientów?

Zawsze nam się wydawało, że branżowa specjalizacja agencji marketingowych przy zachowaniu standardów etycznych nie jest możliwa. Odmawialiśmy klientom, którzy pytali o ofertę, a reprezentowali podmioty konkurencyjne w stosunku do obsługiwanych przez nas klientów. Działo się tak do momentu, aż nie staliśmy się ekspertami w obszarze marketingu funeralnego i działania komunikacyjne w branży funeralnej stały się naszą branżową specjalizacją ;) Piszemy to z przymrużeniem oka, bo dbałość o zasady etyczne i troska o klientów zawsze były i nadal są naszymi priorytetami i nie reprezentujemy klientów, którzy bezpośrednio ze sobą konkurują. 

Dlaczego marketing funeralny?

Marketing usług pogrzebowych jest wyjątkową dziedziną działań komunikacyjnych marek. Jego wyjątkowość kryje się w kilku aspektach. 

  • Po pierwsze: klient potrzebuje usług funeralnych tylko kilka razy w życiu (statystycznie 4 razy) i nie jesteśmy w stanie przewidzieć, kiedy to się stanie. 
  • Po drugie: potencjalny klient jest klientem bezpośrednim tylko przez bardzo krótki czas. 
  • Po trzecie: potencjalnym klientem jest każdy! To czyni tą branżę unikalną. Nawet chleba nie jedzą wszyscy ;) 
  • Po czwarte: specyfika samego tematu, który w naszym kraju to tabu, powoduje, że z komunikacją usług pogrzebowych trzeba obchodzi się subtelnie. 
  • Po piąte: specyfika branży funeralnej, która dopiero niedawno odkryła potrzebę prowadzenia działań wizerunkowych. 

Kiedy poznaliśmy specyfikę branży i odkryliśmy poziom subtelności, z jakim musimy podchodzić do komunikacji naszych klientów, stało się dla nas jasne, że pracujemy z jedną z najbardziej fascynujących dziedzin rynku.

Dzisiaj zapraszamy na marketingfuneralny.pl

…i na www.facebook.com/marketingfuneralny. W naszych kanałach dzielimy się widzą i doświadczeniami. A tych mamy sporo. Aktualnie współpracujemy z czterema podmiotami z branży funeralnej, które zlokalizowane są na terenie całego naszego kraju. Od kilku lat regularnie spotykamy się i rozmawiamy z reprezentantami branży na wydarzeniach branżowych. No i współpracujemy z idea bookiem branży pogrzebowej OMEGA, któremu nie można odmówić dużej opiniotwórczej mocy.

A co z tym doświadczeniem?

Wracając do doświadczenie, o które pytają klienci. Jeśli nie pracowaliśmy z klientem z danej branży bez żadnych kompleksów odpowiadamy zgodnie z prawdą, że nie mamy branżowego doświadczenia. Jednak nie przeszkadza nam to w szybkim wejściu w branżę, w jej merytoryczne niuanse i specyfikę. Mam swoje narzędzia i doświadczenia z tak wielu branż, że zaznajomienie z nowym tematem jest kwestią krótkiego czasu. Na to też mamy dowody :)

Marta