
Branżowa specjalizacja agencji marketingowej
Zawsze nam się wydawało, że branżowa specjalizacja agencji marketingowych przy zachowaniu standardów etycznych nie jest możliwa. Odmawialiśmy klientom, którzy pytali o ofertę, a reprezentowali podmioty konkurencyjne w stosunku do obsługiwanych przez nas klientów. Działo się tak do momentu, aż nie staliśmy się ekspertami w obszarze marketingu funeralnego i działania komunikacyjne w branży funeralnej stały się naszą branżową specjalizacją ;) Piszemy to z przymrużeniem oka, bo dbałość o zasady etyczne i troska o klientów zawsze były i nadal są naszymi priorytetami i nie reprezentujemy klientów, którzy bezpośrednio ze sobą konkurują.
Dlaczego marketing funeralny?
Marketing usług pogrzebowych jest wyjątkową dziedziną działań komunikacyjnych marek. Jego wyjątkowość kryje się w kilku aspektach.
- Po pierwsze: klient potrzebuje usług funeralnych tylko kilka razy w życiu (statystycznie 4 razy) i nie jesteśmy w stanie przewidzieć, kiedy to się stanie.
- Po drugie: potencjalny klient jest klientem bezpośrednim tylko przez bardzo krótki czas.
- Po trzecie: potencjalnym klientem jest każdy! To czyni tą branżę unikalną. Nawet chleba nie jedzą wszyscy ;)
- Po czwarte: specyfika samego tematu, który w naszym kraju to tabu, powoduje, że z komunikacją usług pogrzebowych trzeba obchodzi się subtelnie.
- Po piąte: specyfika branży funeralnej, która dopiero niedawno odkryła potrzebę prowadzenia działań wizerunkowych.
Kiedy poznaliśmy specyfikę branży i odkryliśmy poziom subtelności, z jakim musimy podchodzić do komunikacji naszych klientów, stało się dla nas jasne, że pracujemy z jedną z najbardziej fascynujących dziedzin rynku.
Dzisiaj zapraszamy na marketingfuneralny.pl
…i na www.facebook.com/marketingfuneralny. W naszych kanałach dzielimy się widzą i doświadczeniami. A tych mamy sporo. Aktualnie współpracujemy z czterema podmiotami z branży funeralnej, które zlokalizowane są na terenie całego naszego kraju. Od kilku lat regularnie spotykamy się i rozmawiamy z reprezentantami branży na wydarzeniach branżowych. No i współpracujemy z idea bookiem branży pogrzebowej OMEGA, któremu nie można odmówić dużej opiniotwórczej mocy.
A co z tym doświadczeniem?
Wracając do doświadczenie, o które pytają klienci. Jeśli nie pracowaliśmy z klientem z danej branży bez żadnych kompleksów odpowiadamy zgodnie z prawdą, że nie mamy branżowego doświadczenia. Jednak nie przeszkadza nam to w szybkim wejściu w branżę, w jej merytoryczne niuanse i specyfikę. Mam swoje narzędzia i doświadczenia z tak wielu branż, że zaznajomienie z nowym tematem jest kwestią krótkiego czasu. Na to też mamy dowody :)
Marta