
Wykorzystaj noworoczną energię i zrób porządki… w biznesie!
Strona internetowa
Zacznijmy od strony internetowej Twojej marki. Mam nadzieję, że ją masz! Strona internetowa to nie tylko ważne narzędzie wizerunkowe. Jest niezwykle przydatna w pozyskiwaniu wiedzy o klientach i ich zwyczajach zakupowych.
Pierwszym działaniem audytowym nich będzie zatem analiza www. Otwórz swoją stronę internetową na kilku przeglądarkach (Chrome, Mozilla Firefox, Safari) w komputerze, na tablecie i telefonie komórkowym. Czy wszystko jest czytelne, dobrze się otwiera? Czy nawigacja (menu) działa tak, jak powinna? Wyślij do siebie maila z formularza kontaktowego.
Jeśli Twoja strona internetowa jest zbudowana na WordPressie upewnij się, czy wszystkie wtyczki są zaktualizowane. Uodporni to Twoją stronę na ataki wirusów.
Kolejna rzecz, o którą musisz zadbać, to tak zwana optymalizacja strony internetowej pod pozycjonowanie. Nawet, jeśli nie masz zamiaru płacić komukolwiek za pozycjonowanie na pewno chcesz, by Twoja strona była jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Pomoże w tym właśnie optymalizacja. A jej z kolei przysłuży się darmowe narzędzie, które nazywa się SEOptimer. Narzędzie to pozwala właścicielom stron www sprawdzić, jakie błędy i problemy występują na ich stronach. Wejdź na stronę www.seoptimer.com, wpisz w ramkę adres swojej strony i od razu wyświetli Ci się pełen raport.
SEOptimer bada m.in. takie parametry stron jak ilość i jakość treści, nasycenie słowami kluczowymi, właściwe opisanie i rozmiar zdjęć, linkowanie do social media lub poziom zabezpieczeń, a także daje wskazówki i wytyczne do poprawy i podpowiada, jak je wdrożyć. Krok po kroku każdy może dokonać podstawowej optymalizacji swojej strony lub sprawdzić, czy dobrze robi to wynajęta firma.
Jak wspomniałam na początku, prowadzenie witryny internetowej bez analizowania jej działania jest nieefektywne. Do podstawowej analizy polecam Google Analytics, dzięki któremu możesz m.in. mierzyć to, skąd/z jakich stron klienci wchodzą na Twoją stronę. Tych parametrów do zbadania jest dużo więcej – ich przydatność będzie zależała m.in. od tego, jak zbudowana jest Twoja strona.
Jeśli tworzysz płatne reklamy na Facebooku czy Instagramie, warto mieć dobrze skonfigurowany Facebook Pixel. Dzięki niemu w raportach skuteczności reklam widzisz, kto wszedł na stronę, którędy wędrował, możesz też stworzyć reklamę tylko dla ludzi, którzy odwiedzili Twoją witrynę.
E-mail marketing
Jeśli wysyłasz newslettery, zapisz się do swojej bazy lub poproś o to kogoś znajomego. Sprawdź, czy maile z potwierdzeniem zapisu dochodzą poprawnie i czy treści poprawnie się wyświetlają. Zobacz, czy formularze zapisu wyświetlają się poprawnie na urządzeniach mobilnych. Jeśli masz automatyczne maile, warto sprawdzić, czy są dostarczane w terminie i prawidłowo. Zrób porządki w bazie mailingowej i oczyść ją z „martwych dusz”, czyli tych adresów, które są już nieaktywne.
Social media
Sprawdź, czy treści w opisach (przykładowe sekcje: informacje w FB i slogan oraz informacje ogólne w LinkedIn) są aktualne. Zdecyduj, które kanały będziesz rozwijać w nowym roku (a może dodasz nowe?), a które po prostu zamkniesz. Zaplanuj strategię podsumowując, które treści cieszyły się powodzeniem, które sprzedawały, a które powodowały niechęć fanów.
Zaktualizuj swoją wizytówkę w Google Moja Firma, uzupełnij adresy filii, dodaj aktualne zdjęcia.
Tekst został opublikowany w magazynie Fason