Z fanpage’y znikają polubienia | AGENCJA MARKETINGOWA MOMA
To już pewne! Facebook oficjalnie potwierdził, że ze stron z nowym interfejsem zniknie liczba polubień i zastąpi ją liczba obserwujących. Nie będzie także przycisku „Lubię to” – zobaczymy za to „Obserwuj”.

Jak to będzie wyglądać w praktyce?

  • Jeśli ktoś lubi i obserwuje Twoją stronę, po zmianie dalej będzie obserwować tę stronę i liczyć się do łącznej liczby obserwujących.
  • Jeśli ktoś lubi Twoją stronę, ale jej nie obserwuje, po zmianie nie będzie liczony jako obserwujący tę stronę.
  • Jeśli ktoś obserwuje Twoją stronę, ale jej nie lubi, po zmianie będzie liczony jako obserwujący tę stronę.

Co z płatną kampanią do polubienia?

Nowy wygląd stron nie jest jeszcze dostępny dla wszystkich, także póki co można z tej opcji korzystać. Czy będzie dostępna kampania „Obserwuj nas”? Tego jeszcze nie wiadomo.

Znika też opcja kierowania reklam do obserwatorów oraz wykluczenia tej grupy z kampanii.

Na nowych stronach nie zaprosimy do polubienia fanpage’a osób, które wcześniej polubiły dany post, a jeszcze go nie polajkowały.

Dlaczego takie zmiany?

Facebook najprawdopodobniej chce uprościć interfejs i upodobnić się do Instagrama. Dla większości firm taka zmiana powinna być korzystna ponieważ z reguły liczba obserwujących jest większa niż liczba polubień.

Póki co użytkownicy nie polecają zmiany interfejsu. Jeśli już go zmienimy i opublikujemy posty to powrót do starego wyglądu spowoduje ich wykasowanie. Jednak to nie jedyne negatywne skutki zmian, które dotyczą adminów stron. Pozostaje jedynie cierpliwie czekać, aż Facebook się z nimi upora ;-)