Strategia marketingowa

Marketing to system naczyń połączonych. Żeby realizować skuteczne działania wspierające sprzedaż musisz trafnie opisać i atrakcyjnie przedstawić swój produkt albo usługę. Potrzebny Ci jest więc sprawny copywriting, dobry projekt graficzny, właściwie dobrane kanały komunikacji.
Zaniedbania w tym zakresie położą najwspanialszą kampanię employer brandingową czy akcję w social mediach. Tylko jak prowadzić te wszystkie działania, gdy budżet marketingowy rozchodzi się na realizowane ad hoc eventy, drukowane byle jak reklamy i nietrafione akcje sponsoringowe?
Potrzebujesz dobrego planu!
Solidna strategia marketingowa pozwoli Ci uniknąć chaosu i prowadzić harmonijne działania marketingowe, oszczędzać zasoby i osiągać skuteczne efekty, a w rezultacie zwiększać sprzedaż Twoich produktów i usług. Tworzenie kompleksowych strategii marketingowych to podstawa naszych działań.
Jak zbudujemy Twoją strategię marketingową?
Zaczniemy od audytu marketingowego. Poznamy branżę i przyjrzymy się konkurencji. Określimy atuty i możliwości Twojej firmy. Zbadamy jej ograniczenia i zagrożenia przed nią stojące, a następnie zestawimy te dane z Twoimi celami biznesowymi i potrzebami.
Opierając się na tym fundamencie dobierzemy odpowiednie narzędzia marketingowe i wskażemy taki sposób ich wykorzystania, żeby właściwie zadziałały. Na koniec zbierzemy całą tę wiedzę w jeden spójny dokument, który stanie się Twoim drogowskazem na drodze do sukcesu. To właśnie Twoja strategia marketingowa.
Potem pójdzie już z górki. Krok po kroku, zgodnie z harmonogramem i przyjętym budżetem zrealizujemy strategię marketingową, przedstawiając Ci regularnie raporty z działań. Twoje zadanie? Cieszyć się efektami!
Wypróbuj też nasz autorski Marketing SMART!
Marketing SMART to nasza autorska metoda wypracowywania strategii marketingowej, realizowana w formie warsztatów i wykorzystująca elementy Design Thinking. Efektem warsztatów Marketing SMART z udziałem pracowników Twojej firmy jest kompletny, gotowy do wdrożenia dokument strategiczny określający:
- big idea marki
- główny przekaz marketingowy
- plan promocji
- strategię komunikacji w social mediach
- harmonogram działań